Звіт керівника

Аналіз результів роботи річного плану ДНЗ 
за 2014-2015н.р.
 В 2014 -2015 н.р.  зусилля  дошкільного  закладу  були зорієнтовані  на  реалізацію першочергових  завдань:
1.     Максимальне  охоплення безкоштовною дошкільною освітою  дітей  мікрорайону;
2.     Забезпечення  реалізації  завдань практичного  впровадження БП програми розвитку « Українське  дошкілля», «Впевнений старт»,  програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг».
3.     Створити  в  ДНЗ атмосферу психо – емоційного  впровадження.
4.     Вдосконалення системи  роботи  з питань зміцнення  фізичного, психічного  і  духовного  здоров'я дітей;
5.     Створення  оптимальних  умов  для  морально – духовного  розвитку  особистості   вихованців.
6.     Пошук  нових  моделей  співпраці  з  батьками  на  засадах  партнерства.
7.     Вдосконалення  предметно – розвивального середовища груп.
Всі системи  діяльності ДНЗ були  зорієнтовані  на  модернізацію  навчально – виховного  процесу в контексті:
1.     Концепції  розвитку дошкільної освіти  на 2010 -2016роки.
2.     Закону України «Про  дошкільну  освіту».
3.      Закону України « Про охорону  дитинства».
4.     На  реалізацію завдань Базової програми  розвитку «Українське дошкілля», національної  програми «Діти України», регіонального  проекту « Новій  Дніпропетровщині – новий  стандарт  освіти», міської програми  «Діти м. Жовті Води», згідно «Конвенції «Про права дитини», інструкцій «про дорожній рух», « Про пожежну безпеку», « Про охорону праці», « Про забезпечення санітарно – епідеміологічних норм», « З безпеки життєдіяльності працівників  дошкільного  закладу  під  час навчально –виховного процесу», розпоряджень  різних рівнів та Статутом ДНЗ.
       Утримання  та влаштування  будівлі  на  території закладу відповідає Державним санітарним нормам та правилам
 «Влаштування, обладнання, утримання  дошкільних  навчальних закладів  та організації життєдіяльності дітей».
 Ігрові та спортивні майданчики  та їх обладнання підтримуються у задовільному , безпечному  стані завдяки добровільних внесків  батьків.                                                          
Вся методично-педагогічна робота колективу: педагогічні ради, робота творчих та динамічних фокус-груп, майстер-класи та інші форми підвищення професійної майстерності були спрямовані на вирішення основних завдань річного плану на 2014-2015н.р. Пріоритетними напрямками в роботі педагогічного колективу є збереження та зміцнення фізичного та психічного, духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до себе природного середовища, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду.
В поточному році над вирішенням завдань НВП працювало 25 педпрацівників.
На реалізацію першого  завдання педагогічний склад дошкільного закладу спрямував всі зусилля на практичне впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Всі педагоги вдало впроваджували перспективно календарне планування за блочно-тематичним викладом за режимними моментами з реалізації завдань ліній розвитку та різними напрямками діяльності. Планування освітнього процесу за  блочно-тематичним принципом забезпечило вихователям виконання чинної програми та якісній реалізації завдань за її змістовними лініями. Зусилля всіх педагогів були спрямовані впровадженню в НВП  сучасних новітніх технологій навчання та виховання.
 Впродовж навчального року молодим педагогам надавалась індивідуальна консультативна допомога в напрямку підвищення професійної та особистісної зрілості щодо планування та здійснення організації життєдіяльності дошкільника. Підвищенню фахової майстерності сприяла така методична форма підтримки як педагогічний тандем педагога-фахівця з педагогом-початківцем. Рекомендовано молодим вихователям виявляти більшої активності щодо отримання професійного досвіду,  безпосередньо перебуваючи у своїх наставників на різних практичних формах роботи (заняттях, святах, батьківських зборах). З боку психологічної служби здійснювався психолого- педагогічний супровід вихователів Башаріної К. С., Гавриш І.В., Кікало Г.В. На реалізацію завдання особистісно-орієнтованої освіти, а саме, розширення всіх форм активності дитини, забезпечення відповідності рівня досягнень її потенційним зусиллям психолого-педагогічної служби, була проведена робота по визначенню творчих та спеціальних здібностей у дітей старшого віку, забезпечення умов реалізації потенційних можливостей вихованців. Слід відмітити проведену роботу моніторингових  досліджень з даної проблеми Павленко М.О., практичного психолога, результати яких були озвучені на педагогічній раді (лютий 2015р.) , й були взяті до уваги при створенні індивідуальних маршрутів супроводу та залучення дітей, які мають відповідні здібності до гурткової роботи. Максимальному охопленню щодо здійснення цієї роботи підлягали не тільки вихованці- дошкільнта, а й учні-першокласники (СШ№3 на базі ДНЗ). Впродовж навчального року, реалізуючи завдання варіативної складової програми ефективно діяли гуртки: «Театральна майстерня», керівник Житарюк Н.П., «Сумо», тренер Каліян С.А., «У королівстві чарівних шахів», керівник Маласай Н.Ю., літературна студія «Самчитайлик», керівник Уголькова С.Є. Розвитку інтелектуально-креативних здібностей сприяли організовані форми роботи зі старшими дошкільнятами, які мають високі розумові здібності, а саме гра-змагання  «Інтелектуальна ігротека», проведена практичним психологом Павленко М.О., ігри-вікторини, розгадування ребусів, логічних завдань під час проведення «Тижня педагогічної майстерності».
Творча група педагогів, на чолі з Кравченко С.І. ,забезпечила напрямок роботи із забезпечення психолого-педагогічного супроводу обдарованої дитини. Були розроблені сходинки зростання індивідуальних здібностей вихованців, створено «Портфоліо творчих здібностей дитини», яке ввійшло до складу авторських напрацювання виставки обласного семінару. Ефективна робота музичного керівника Житарюк Н.П. із здійснення педагогічного супроводу дітей, які мають здібності (вокальні, хореографічні, артистичні), вдало реалізувалися впродовж року в різних заходах та формах роботи. Результатом супроводу на фестивалі дитячої музичної творчості «Співанкова райдуга дитинства - 2015» в номінації «кращий вокальний номер»,було відмічено виступ Варвари Вовчаренко.
На реалізацію завдання зі створення оптимальних умов для формування духовно-моральної культури у дошкільників згідно визначеної проблеми були створені та реалізовані спільні проекти з родинами вихованців. Серед яких найцікавіші були презентовані на педагогічній раді у листопаді 2014 р.вихователями груп – логопедичної, старшої, різновікової, групи ППР. Було проведено серію майстер-класів батьками 1-«Б» класу (на базі ДНЗ) в напрямку залучання дітей початкової школи до народно-прикладного дизайнерського мистецтва.
Практичним психологом Павленко М.О., громадським інспектором Іванченко Л.Г. в  системі здійснювався соціальний патронат сімей (СЖО), надавалася психологічна підтримка дітям з особливими потребами, проведена велика робота з підвищення педагогічної просвіти та культурного рівня батьків. Гармонізація взаємовідносин із сім’єю сприяли загальні, групові батьківські збори, «Школа молодих батьків» (Тюлюкіна Н.М.,Скворцова С.М.), батьківська конференція «Дитина і суспільні колізії», участь батьків на заняттях, розвагах, як глядачами так і учасниками, спільні оформлені та проведені конкурси – виставки. Впродовж року методичною службою вдосконалена система роботи з батьками вихованців на засадах довіри та партнерства. Створений банк інноваційних технологій з підвищення ефективності роботи з батьками майбутніх першокласників. Підготовлена тематична папка з проблеми на допомогу вихователям. Вдосконалена методична робота в напрямку ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи,а саме медико-педагогічний контроль з фізичного виховання . Широке використання вихователями на заняттях фізичної культури системи М. Єфіменка «Театр фізичного виховання», надає можливість через сюжетність ігрових дій, образів підвищити інтерес та активність дітей. Активну участь у підготовці до спортивних змагань «Перші кроки»,  взяли вихователі Пушкаренко О.Г., Казіцької Н.С., в результаті чого команда ДНЗ посіла ІІІ місце в міських змаганнях. Творчою групою на чолі з Пушкаренко О.Г. створена система фізкультурно-оздоровчих заходів, а саме впровадження нетрадиційних оздоровчих технологій на реалізацію програми «Здорова дитина». З досвіду роботи вихователем Кравченко С.І. підготовлений методичний посібник «Впровадження здоровязберігаючих технологій в процесі формування мовленнєвої компетенції».
В системі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими  освітніми потребами та на підставі моніторингу особистісного розвитку дитини, розроблені індивідуальні маршрути, які забезпечують реалізацію освітньо-виховних завдань дітей даної категорії.  В результаті інноваційної діяльності спеціалістів та вихователів, зокрема, вчителя-дефектолога Панасенко Є.Ф. на ІV міжнародному форумі педагогічний колектив отримав диплом І ступеню лауреата конкурсу в номінації «Впровадження інновацій в роботу з дітьми та з молоддю з особливими освітніми потребами» та був занесений до каталогу «Інноватика в сучасній освіті - 2014», що відзначилося на позитивному іміджі дошкільного навчального закладу. При підготовці матеріалів до творчої педагогічної виставки обласного виїзного семінару «Проектування індивідуальної програми розвитку дитини» активну участь взяли педагоги Панасенко С.І., Великант Л.В., Кравченко Л.В., ЛучкоТ.В. На базі ДНЗ проводилося проблемне методичне об’єднання  «Ефективні форми роботи з батьками майбутніх першокласників», в результаті чого методкабінет поповнився варіативними  сучасними формами роботи з батьками, які ввійшли до складу «Педагогічної скарбнички». Активну участь в оформлені матеріалів надавали Маласай Н.Ю., Святна М.М.
Через віртуальний методичний блог «Взаємозв’язок роботи дошкільного закладу, школи та сім’ї», впродовж  року відбувалося інформування педагогів та батьків та популяризація іміджу педагогічної роботи в дошкільному  закладі. Активну участь в створенні віртуального методичного кабінету та  наданні поточної інформації в рубриці «Вісті Перлинки» брала участь Маласай Н.Ю. Допомогу в роботі сайту «Курсу Дошкілля», розділ «Електронна реєстрація дітей в ДНЗ» надавала Казіцька Н. С..
 За результатами проведеного моніторингу засвоєння програмових вимог дітьми дошкільного віку. В кінці навчального року отримали наступні данні. Обстежено 102 особи, з них вис. рівень мають 16 дітей, середн. рівень мають 32 дітей, низький рівень мають 10 дітей, що в порівнянні з попереднім роком говорить нам про погіршення результатів. Але існували як об’єктивні так і суб’єктивні причини неналежного надання освітніх послуг, серед яких- недостатнє забезпечення кадрами, велика кількість замін у зв’язку з лікарняними, недостатня кваліфікація 3-х молодих спеціалістів, неповне матеріально-технічне забезпечення груп  (молодшої, середньої, різновікової).
     Завдяки проведеним конкурсам по вдосконаленню матеріально-технічної бази груп , відбулися покращення освітньо-виховного середовища дошкільного закладу. Слід відмітити досягнення з цього питання: усучаснили меблі в напрямку їх мобільності групи ППР, логопедичної, раннього віку. Частково закуплені меблі, дидактично-научні посібники та іграшки групами молодшої, середньої та старшої. Поряд з тим потребує суттєвого вдосконалення та осучаснення матеріально-технічної бази, згідно сучасних вимог, різновікова група. Дошкільний заклад знаходиться у постійному пошуку шляхів покращення умов життєдіяльності дошкільників та модернізації МТБ.
      Характеристика стану навчально-виховного процесу за 2014-2015 н.р. за показниками засвоєння програмових вимог чинної програми та набуття життєвих компетенцій вихованцями групи показує наступне: на високому рівні- група раннього віку ( Скворцова С.М., Тюлюкіна Н.М.), логопедична (Поліщук С. О., Великант Л. В., Кравченко С. І.), група ППР ( Панасекно Є.Ф., Лучко Т. В., Пушкаренко О. Г.), на достатньому рівні- групи середня(Башаріна К.С., Гавриш І.В.), різновікова (Святна М.М., Федоткіна С.В.); на задовільному рівні – молодша (Барзіон О.Г.), старша – (Гончарова Л.М., Іванченко Л.Г.). Впродовж навчального року вихователями Кравченко С.І., Великант Л.В., Пушкаренко О.Г., Лучко Т.В., Тюлюкіною Н. М., широко впроваджуються інноваційні технології в НВП, що вплинули на якість надання освітніх послуг. Покращили свою роботу молоді педагоги Башаріна К.С., Четверня І.В.. Є позитивні зрушення в набутті професійної майстерності вихователів Маласай Н.Ю., Святної М.М. Варто відмітити активну участь в художній самодіяльності в культурно-масових заходах Казіцької Н.С.. Високий рівень підготовки відкритих заходів – занять вихователями та спеціалістами ДНЗ – Великант Л.В., Кравченко С.І., Панасенко Є.Ф., Лучко Т.В., Пушкаренко О.Г., Святної М.М., Уголькової С.Є., Барзіон О.Г., Тюлюкіної Н.М., Гончарової Л.М., а також молодих педагогів – Башаріної К.С., Четверні І.В. Але слід зазначити, що в Тижні педагогічної майстерності взяло участь лише 60% працюючих педагогівз  об’єктивних причин так й ігнорування професійних обов’язків.
Отже, можна зробити висновки: впродовж навчального року для дітей раннього та дошкільного віку були створені всі необхідні умови для їх психо-фізичного розвитку. В системі проводились моніторингові дослідження досягнень вихованців, підлягав постійному контролю стан НВП. Характеристика засвоєння дітьми програмових завдань надана на карті-схеми «Карта аналізу засвоєння рівня знань за БП розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»». (Дані моніторингу додаються).

Узагальнені результати педагогічного обстеження дітей дошкільного віку згідно програмових вимог
на кінець 2014-2015 н.р.
Кількість дітей старшого дошкільного віку складає – 51 чоловік. Обстежено 51 дитину. Із них засвоїли зміст за вимогами програми «Українське довкілля» на високому рівні – 5 осіб (10%),  15 дітей (29%) – на достатньому , 24 дитини (47%) – на середньому, 7 дітей (14%) – на низькому. До школи йдуть 36 дітей старшого дошкільного віку. Інші діти за рішенням комісії ПМПК чи за бажанням батьків залишаються на наступний рік навчання. Найкраще засвоїли програмовий зміст з розділів – «Ознайомлення з природою», «Ознайомлення з довкіллям», «Образотворча діяльність», «Трудова діяльність», на середньо-достатньому рівні – «Формування елементарних математичних уявлень», «Мовленнєве спілкування», «Формування основ моральних якостей та правової культури». Робота з розвитку логіко-математичних навичок, зв’язного та креативного мовлення потребує вдосконалення та вимагає плідної праці з дітьми на наступний рік.
Відбулася позитивна динаміка у засвоєнні знань, навичок та вмінь за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»:
·        Показники з «Ознайомлення з довкіллям» набули змін (у порівнянні з вереснем) рівень засвоєння матеріалу дітьми збільшився на 12%;
·        Показники з «Ознайомлення з природою» набули змін (у порівнянні з вереснем) рівень засвоєння матеріалу дітьми збільшився на 16%;
·        Показники з «Образотворчою діяльності» набули змін (у порівнянні з вереснем) рівень засвоєння матеріалу дітьми збільшився на 18%;
·        Показники з «Мовленнєвого спілкування» набули змін (у порівнянні з вереснем) рівень засвоєння матеріалу дітьми збільшився на 8%;
Висновки: у дошкільному закладі № 33 виховується в дошкільних групах 122дітей. Із них 3-го р.ж. – 14 чоловік, 4-го р.ж. -22 дитини, 5-го р.ж. – 41 дитина, 6-го р.ж. -51дитина; спеціальні групи – 28 дітей.
Аналіз  діяльності психологічної служби закладу
 Основним завданням роботи  практичного психолога в 2014-2015 навчальному році було максимальне            сприяння психічному, особистісному та індивідуальному розвиткові дітей через різні форми роботи в процесі психологічного супроводу, націленого на допомогу дитині. Особлива увага поділялась роботі з дітьми «групи ризику», аналізу емоційного комфорту дітей в групі.
Порівняльний аналіз психологічної готовності  дітей до школи
2012-2013 н.р., 2013-2014н.р., 2014-2015н.р.
Навчальний рік
Кількість випускників
Кількість обстежених випускників
Високий рівень
Достатній рівень
Середній рівень
Низький рівень
Не обстежені діти
2012-2013
28
27
4-14,8%
16-59,2%
7-25,9%
0-0%
Турчанінов Д. (з поважних причин)
2013-2014
27
27
6-22,2%
12-44,4%
7-25,9%
1-3%

2014-2015
35
34
4-11,7%
14-41,1%
9-26,4%
10-29,4%










Крім планової діагностики, здійснювалась діагностика за запитами батьків та вихователів, яка була включена в процес консультування батьків та вихователів.
З метою популяризації психологічних знань серед населення міста щодо профілактики помилок батьківсько-дитячих відносин практичним психологом були підготовлені і проведені через міське радіомовлення консультації з найактуальніших проблем взаємодії дорослих і дитини, наслідків негативного впливу та пошуку можливих корекційних  заходів.
На основі  отриманих та проаналізованих даних варто намітити подальші напрями роботи та виділити найбільш ключові моменти.
1.     Знати складові портрету дошкільника напередодні вступу його до школи. Просто вивчити як орієнтир, на який ви будете спрямувати свою діяльність.
2.     Спрямувати всю навчально-виховну роботу не стільки на формування навичок письма і читання , скільки на загальний психічний розвиток.
3.     Збагачувати індивідуальний досвід дітей позитивними враженнями від спільної праці. Формувати соціальні вміння та навички, толерантну поведінку, виховувати «відчуття іншого», вміння працювати в команді, домовлятися, тобто жити обличчям до людей, з умінням гармонійно «вписуватися» в дитяче угрупування, знаходити у ньому своє місце, товаришувати.
4.     Разом з батьками формувати правильне уявлення про школу через усвідомлення того позитивного, що очікує дитина в школі. В групах дітей старшого дошкільного віку створити всі умови для розвитку творчої гри «В школу».
5.     Взяти до уваги, що вольова готовність є досить важливим компонентом у психологічній готовності, проте психофізіологічні особливості шести річок не дають змоги сформувати вольову готовність в такому обсязі, як у дітей семирічок. Тому вихователеві і вчителям треба враховувати в своїх дітях, не ставлячи перед дітьми непосильних завдань.
6.     Звернути увагу на психомоторну готовність, так як дошкільний вік є сензитивним  для розвитку моторики, а недостатній розвиток обмежує здатність  дитини виконати завдання та гальмує розумовий розвиток.
7.     Планувати і проводити НВП, виходячи із даних РПР.
8.     Особливу увагу приділити дітям, які мають проблеми в поведінці, в емоційній сфері та відповідний діагноз ПМПК. В роботі з дітьми оптимально використовувати дані діагностики варіантів несприятливого розвитку дитини та рекомендації практичного психолога.
9.     Разом з батьками проводити роботу щодо зміцнення здоров’я дітей, формування правильної постави, розвитку органів чуття, дрібної моторики і т.п., як важливої складової загальної шкільної зрілості.
10.             В навчально-виховному процесі значну увагу приділити розвивальним іграм та виконанню завдань на розвиток пам’яті, мислення, уявлення, уваги.

      Ще раз наголошую: результати психологічної діагностики подаються в узагальненому вигляді. Діагностика може проводитись за окремими методиками, більшість з яких потребує індивідуального контакту дитини з практичним психологом.
Аналіз діяльності  в групі компенсую чого типу
вчителя –дефектолога закладу Панасенко Є.Ф.

Є.Ф.Панасенко групи дітей з ЗПР за 2014-2015 н.р.
1.  Дата комплектації – 01.09.2014р.
Кількість дітей, що вступили в групу – 14
Випускаються до школи -4
а) з покращенням – 4
б) без покращення – 0

2. Рекомендовано направити:
а) в масову школу – 4
б) в спеціальну школу -0

3. Кількість дітей, що вибули з різних причин протягом року – 2

4. Виконання заходів включених  в перспективний план – виконано згідно перспективного плану корекційно-відновлювальної роботи.

5. Кількість дітей, що залишились на повторний курс згідно протоколам ОПМПК – 8.

6. Примітка:
На повторний курс навчання залишилось – дітей з метою:
1)    Продовжувати формувати психічні процеси;
2)    Розвивати сенсорні та моторні здібності дітей;
3)    Формувати знання про навколишній світ та рідну природу;
4)    Продовжувати формувати в дітей елементарні математичні уявлення, вчити виконувати лічильні операції.
5)    Розвивати зв’язне мовлення.
Протягом навчального року вчителем-дефектологом з молодими спеціалістами проводилися майстер-класи та практичні консультації  згідно формування граматичної будови мови, звукової культури мови та грамоти.

Аналіз ефективності лікувально-профілактичної, корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особовими потребами(компенсуючи груп).

№п\п
Роки
Кіль-ть груп
Кіль-ть дітей зарах.
Кіль-ть дітей, які випущені в школу
Ефективність
Повністю виправлено
Значно покращено
Без покращень
осіб
%
осіб
%
осіб
%
2014-2015

1
15
4
3
75%
1
25%



Кількість випущених дітей 4 з хорошою мовою. Рекомендовано направити в загальну школу.
На повторний курс залишається 11 дітей. В цих дітей спостерігається порушення звуковимови, заїкання. Словниковий запас слів на побутовому рівні., зв’язне мовлення та фонематичний слух в стадії формування.









Немає коментарів:

Дописати коментар