Ефективні форми взаємодії дитсадка і родини
Форма взаємодії
|
Зміст роботи
|
Учасники заходу
|
Відвідування родини вихованця
|
Встановлення контакту із
дитиною, батьками; з’ясування умов виховання в родині. Педагог має заздалегідь погодити з
батьками зручний для них час відвідування, а також зазначити мету свого
візиту.
|
Вихователі групи
|
День відкритих дверей
|
Дає можливість ознайомити
батьків з дошкільним закладом (приміщеннями 1-х класів), правилами,
особливостями освітньо-виховної роботи, зацікавити нею і залучити до
співпраці.
|
Завідувач, методист, спеціалісти
|
Консультації
|
Інформування батьків як
індивідуально , так і групи батьків (можна попередньо провести анкетування
для визначення проблемних питань щодо готовності дітей до навчання в
школі тощо).
|
Методист, спеціалісти,
вихователі
|
Семінари-практикуми
|
Теоретично-практична
робота з молодими батьками, які ще не мають достатнього досвіду виховання
дітей. Тому доцільно не просто розповісти про способи і прийоми навчання, а й
показати їх: як читати книгу, обговорювати прочитане, як готувати руку дитини
до письма, як розвивати логічне мислення тощо.
|
Методист, спеціалісти,
вихователі
|
Батьківські збори
|
Проводять групові й
загальні (для батьків майбутніх першокласників із всіх старших груп).
Загальні збори організовують двічі на рік. На них обговорюють завдання на
новий навчальний рік, результати освітньої роботи, питання фізичного
виховання тощо. Групові збори проводять один раз у 2-з місяця.
|
Завідувач, методист, спеціалісти,
вихователі,
батьки
|
Круглий стіл
|
Ця форма роботи дозволяє
батькам поспілкуватися з вузькими спеціалістами з означеної заздалегідь
проблеми, почути відповідь на питання, яке цікавить, обмінятися досвідом.
Теми засідань можуть бути такі: «Розвиток допитливості у старших
дошкільників», «Розвиток мовлення», «Готовність дитини до школи».
|
Методист, спеціалісти,
вихователі,
батьки
|
Дискусія
|
Обговорення проблеми,
використовуючи інтерактивні методи взаємодії. Ефективність цієї форми роботи
підвищується , якщо використовувати такі методи: постановка спірних питань,
ознайомлення батьків з результатами тестування дітей, аналіз педагогічних
ситуацій, надання слова фахівцям.
Можна провести дискусію у
вигляді ток-шоу, коли частина учасників відстоює одну позицію, а інша –
протилежну.
|
Методист, спеціалісти,
вихователі,
батьки
|
Усні журнали
|
За відносно короткий
відрізок часу (40 хв) батьки отримують досить великий обсяг інформації.
Журнал складається з 3-6 «сторінок», тривалістю від 5 до 10 хвилин. Кожна
«сторінка» - це усне повідомлення ( з ілюструванням дидактичних посібників,
аудіо-та відеозаписами, виставками літератури тощо). Батькам заздалегідь
пропонують познайомитись з відповідними матеріалами, практичними завданнями,
питаннями для обговорення. Ця форма роботи може проводитися регулярно за
визначеними рубриками: «Поради фахівця», «Напередодні до школи це необхідно
знати» тощо.
|
Спеціалісти,
вихователі,
батьки
|
Розповсюдження інформаційних матеріалів
|
Батькам пропонуються пам’ятки, стенди, колажі, фото-виставки тощо. Наприклад,
можна роздати батькам картки з показниками необхідного рівня освітніх компетенцій старшого дошкільника
напередодні його вступу до школи або запропонувати наочний матеріал (виставка
– огляд) для ігор та вправ, спрямованих на формування пам’яті, уваги , уяви, мислення.
|
Методист, спеціалісти,
вихователі
|
Брифінг
|
Зустріч, на якій коротко
розкривають зміст якогось одного актуального для батьків питання. Фахівець
заздалегідь готується до відповідей на
запитання з певної теми.
|
Методист, спеціалісти,
лікар, учитель, психолог,
вихователі
|
Батьківські конференції
|
Чудовий засіб обміну
досвідом сімейного виховання. Педагоги разом з батьками готують повідомлення, оформляють виступи.
На конференції приймають участь фахівці (вихователь, практичний психолог),
для того щоб активізувати обговорення,
дискусію).
|
Методист, спеціалісти,
психолог,
вихователі,
батьки
|
Сімейні клуби
|
Клуб будує стосунки з
родиною на принципах добровільності, особистої зацікавленості. Людей об’єднують спільні інтереси та діяльність,
спрямована на пошук оптимальних форм виховання й навчання дитини. Теми
зустрічей формулюють самі батьки. Сімейні клуби – динамічні структури. Вони
можуть об’єднуватися в один великий клуб або ділитися на дрібніші залежно від теми
обговорення й задуму організаторів.
|
Методист, батьки
|
Бібліотека спеціальної літератури
|
Педагоги готують збірки
спеціальної літератури , періодичних фахових видань; складають анотації
новинок; створюють тематичні виставки.
|
Педагоги
|
«Батьківська пошта» і «Телефон довіри»
|
Це нетрадиційні форми
спілкування з родиною: будь-який член родини має можливість у короткій
записці висловити сумніви з приводу методів виховання своєї дитини,
звернутися по допомогу до конкретного фахівця тощо.
Телефон довіри допомагає
батькам анонімно з’ясувати важливі для них питання, попередити вихователів про незвичайні
прояви у поведінці дітей.
|
Педагоги,
батьки
|
Ігротека
|
Дорослі з дітьми
придумують вдома нові ігри, а потім розповідають про їхні правила, умови,
досвід проведення, історію появи задуму тощо. Також пропонують всім
охочим.
|
Вихователь
Батьки
|
Майстер- класи
|
Педагоги або батьки чи члени родини , які володіють практичними
вміннями педагогічних методик (технологій), створення власноруч різних виробів (посібників, речей тощо) можуть
поділитись своїм досвідом з дорослими та дітьми через проведення
майстер-класу.
|
Педагоги,
батьки
|
Немає коментарів:
Дописати коментар